Általános Szerződési Feltételek

(ÁSZF)

A Felek:

Szolgáltató: IVANDA DENT Fogászati és Szolgáltató Kft. (székhelye: 8900 Zalaegerszeg, Mártírok útja 76., Cg.szám: 20-09-075682, adószám: 26115946-1-20, képviselője: dr. Iván Nándor Miklós és dr. Ivánné dr. Scheibelhoffer Vanda)
A Szolgáltató a szolgáltatások nyújtásához szükséges szakmai, hatósági, működési engedélyekkel, feltételekkel, a tevékenysége folytatásához kapcsolódóan orvosi felelősségbiztosítási szerződéssel rendelkezik, amely az érdekkörében eljárókra is kiterjed.

Megrendelő: Az egyedi szolgáltatási szerződésben, kezelési tervben vagy egyéb szolgáltatás megrendelésére vonatkozó nyilatkozatban megnevezett páciens. Kiskorú, vagy cselekvőképességében korlátozott személy esetén törvényes képviselőjének írásbeli hozzájárulása is szükséges.
A Szolgáltató és Megrendelő továbbiakban együttesen: Felek

Az ÁSZF hatálya:

A Felek között létrejött fogorvosi szolgáltatások nyújtására vonatkozó szerződésre a jelen Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) az irányadóak. A Megrendelő a jelen ÁSZF-ben rögzített feltételekkel ellátási kötelezettséggel nem járó (térítéses) fogászati, szájsebészeti és fogtechnikai szolgáltatásokat vesz igénybe a Szolgáltatótól.
Az ÁSZF rendelkezései alkalmazandók a felek által az aláírását megelőzően, illetve az aláírást követően kötött, fogászati (szájsebészeti) és fogtechnikai szolgáltatások nyújtására vonatkozó valamennyi szerződés (egyedi szolgáltatási/megbízási szerződés) létrejöttére, teljesítésére, és az azokból eredő igények érvényesítésére. A Felek jogviszonyában ellenkező tartalmú írásbeli megállapodása hiányában is a jelen ÁSZF az irányadó.

Az eseti szolgáltatási/megbízási szerződés:

3.1. Egyedi szolgáltatási/megbízási szerződés: A Szolgáltató rendelőjében kiállított valamennyi olyan jogi nyilatkozat összessége, amely a teljes kezelési folyamatot jelentő szolgáltatói tevékenység végzéséhez szükséges, és amelyet a Szolgáltató nyomtatványain a Megrendelő páciens és/vagy törvényes képviselője aláírásával ellát, vagy amelyet a Szolgáltató részére személyesen átad a kezelések előtt, annak során és annak befejezése után illetve bármilyen más, akár a jövőben bevezetésre kerülő új formanyomtatvány vagy a kezelésekkel kapcsolatos orvosi vagy páciens tájékoztató, vagy egyéb nyomtatvány, esetleg további nyilatkozati nyomtatványok, azok elnevezésétől függetlenül. A Szolgáltató kifejezetten fenntartja a jogot orvosi és kezelési dokumentumainak folyamatos továbbfejlesztésére.
A Szolgáltató és a Megrendelő közötti szerződés a szolgáltatás igénybevételével (ráutaló magatartással) akkor is létrejön a jelen ÁSZF szerinti tartalommal, ha az egyedi szolgáltatási szerződés aláírására valamilyen oknál fogva nem kerül sor.

3.2. A Megrendelő tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató nyilvános árlista alapján nyújt térítéses fogászati (szájsebészeti) és fogtechnikai szolgáltatásokat, ezért a rendelőjében kifüggesztett, nyilvános honlapján (www.ivandentalfogaszat.hu) is elérhető mindenkor hatályos árlista minősül árajánlatnak. A Szolgáltató egyedi, írásbeli árajánlatot csak külön kérés esetén ad, ezen szerződési ajánlata őt a Megrendelővel történt közlésétől számított 30 napig köti, azonban szakmailag indokolt változtatások joga az ajánlati kötöttség tartama alatt is megilleti.

3.3. Az eseti szerződés azon a napon jön létre, amikor a Megrendelő az első konzultációt és a kezelési terv elkészítését megelőzően „Adatlap az általános egészségi állapot felmérésére” című anamnézis lapot aláírja, vagy egyedi árajánlatban foglalt feltételekkel a kezelést megkezdi, illetve amikor a megrendelést a Szolgáltató egyező tartalommal írásban visszaigazolja. Az anamnézis lap aláírása a nyilvános, kifüggesztett árlistában foglalt díjak elfogadását is jelenti.

3.4. A szerződés létrejöttét követően a Megrendelő az általa esetlegesen igényelt változtatásokat köteles a Szolgáltatónál írásban közölni és azokat a Szolgáltató csak akkor köteles végrehajtani, ha azok szakmailag indokoltak és a jelzett változtatásokat írásban elfogadta. A Megbízónak a szerződéstől eltérő egyéb utasításai is csak akkor hatályosak, ha ezeket a Szolgáltató írásban visszaigazolta.

3.5. A Megrendelő a kezelések megkezdését megelőzően köteles a kórelőzményekkel kapcsolatos adatlapot (Anamnézis lapot) hiánytalanul kitölteni, és a Szolgáltatónak átadni. A Megbízó kezelések megkezdését megelőzően köteles megadni az alábbi személyes adatait: a családi és utónevét, lakcímét, születési helyét és idejét, anyja nevét, TAJ számát, vagy személyi igazolvány számát, és köteles felmutatni egy személyazonosságát igazoló okmányt. A Megbízó az Anamnézis lap aláírásával a kórelőzményekre vonatkozó adatok és a személyi adatok rögzítéséhez, illetve a rögzített adatoknak a kezelések céljából történő kezeléséhez is hozzájárul. A Megbízott köteles az adatokat orvosi titokként megóvni, és az adatkezelési szabályokat a mindenkor hatályos jogszabályoknak - különösen a jelenlegi, az egészségügyi és a hozzájuk kapcsolódó személyes adatok kezeléséről és védelméről szóló 1997. évi XLVII. törvényben foglaltaknak megfelelően - betartani.

3.6. A szolgáltatás igénybevétele során a Felek együttműködésre kötelesek, ezen együttműködési kötelezettség teljesítése körében a Megrendelő köteles tájékoztatni a Szolgáltatót illetőleg kezelőorvosát mindazon körülményről, tényről, (így különösen minden korábbi betegségéről, gyógykezeléséről, gyógyszer, vagy gyógyhatású készítmény szedéséről, egészségkárosító kockázati tényezőiről) amely a kórismeret megállapításához, a megfelelő kezelési terv előkészítéséhez és a beavatkozások elvégzéséhez szükséges. A Megrendelőt terhelő tájékoztatási kötelezettség kiterjed a saját betegségével összefüggésben mindarra a tényre, körülményre, (így különösen fertőző betegségekről, foglalkozás végzését kizáró megbetegedéséről, állapotról), amely mások életét, vagy testi épségét veszélyeztetheti. Amennyiben a Megrendelő a fenti tájékoztatási kötelezettségének nem/vagy nem teljes körűen tesz eleget, úgy az ennek elmaradásából eredő következményekért a Szolgáltatót sem szakmai, sem anyagi felelősség nem terheli.

3.7. A Szolgáltató a tevékenységére irányadó jogszabályi, szakmai előírások betartása mellett megfelelő szakértelemmel, szakképesítéssel rendelkező fogszakorvosok, szakasszisztencia és esetlegesen alvállalkozók igénybevételével teljesíti a vállalt szolgáltatás(oka)t, biztosítja az ehhez szükséges fogtechnikai és egyéb anyagokat a kezelést ellátó fogorvos és a Megrendelő által egyeztetett időpontokban és gyakorisággal.
Amennyiben a megrendelt szolgáltatás(ok) teljesítéséhez - különösen a fogászati ellátáshoz, a fogtechnikai tevékenységhez, egyéb speciális orvosi beavatkozásokhoz, gyógykezelésekhez, fogszabályzáshoz - a Szolgáltató alvállalkozókat is igénybe vesz, azok tevékenységéért úgy felel, mintha az alvállalkozóira bízott tevékenységet saját maga látta volna el. A Szolgáltató közvetített szolgáltatásokat is értékesíthet (különösen fogtechnikai munkák esetén) a Megrendelőnek változatlan formában és tartalommal, amelyet azonban saját döntése alapján jogosult változatlan áron, vagy kiegészített díjjal továbbértékesíteni a Megrendelő felé.

A Felek jogai és kötelezettségei:

4.1. A Megrendelő a kezelési tervet orvosilag indokolt esetben jogosult bármikor módosítani, azonban a módosításokról és azok okairól, indokairól a Szolgáltató haladéktalanul köteles a Megrendelőt tájékoztatni, és új, a megváltozott feltételekhez igazodó kezelési tervet kidolgozni. A Megrendelő az eredet kezelési tervhez képest módosult kezelési tervet a kezelés folytatólagos igénybevételével, ráutaló magatartással fogadja el.

4.3. A kezelések során a Megrendelő - saját felelősségére - bármikor kérheti a kezelés megszakítását (későbbi időpontban történő folytatását), illetve a kezelés megszüntetését (abbahagyását). Ebben az esetben a Felek kötelesek egymással elszámolni és ez esetben csak azért a kezelésért és fogtechnikai munkáért köteles a díjat megfizetni, amit a felmondás közléséig igénybe vett.

4.4.A Szolgáltató feltétel nélkül fenntartja magának azt a jogot, hogy a kezelést kártérítési, kárpótlási kötelezettség nélkül bármikor megszakítsa, ha Megrendelő elégtelen együttműködése, egészségi, vagy mentális állapota a kezelést akadályozza, illetve, ha a Megrendelőnek 15 napot meghaladó, lejárt tartozása áll fent a Szolgáltatóval szemben.

4.5. A Megrendelő a kezelést legkésőbb a kezelés napját megelőző 3 munkanappal közölt nyilatkozatával mondhatja le térítésmentesen, írásban (személyesen átadott nyilatkozatban, elektronikus levélben vagy postai levél útján). Amennyiben a Megrendelő lemondási kötelezettségét késve, vagy egyáltalán nem teljesíti, köteles 10.000.- Ft/alkalom lemondási díjat fizetni. A Megrendelő felelős a kezelés bármely érdekkörébe eső okból történő elmaradásáért, és az ebből eredő többletköltségekért, kivéve, ha megfelelő igazolással bizonyítja, hogy a kezelésen rajta kívül álló, elháríthatatlan külső ok miatt nem tudott megjelenni.

4.6. A Szolgáltató fenntartja magának azt a jogot, hogy az előre egyeztetett időpontot, vagy a kezelőorvos személyét megváltoztassa, ezekben az esetekben a változtatásról a Megrendelőt haladéktalanul tájékoztatni köteles (ezt akár rövid úton, pl. telefon útján is megteheti).

4.7. A Szolgáltató bármikor megváltoztathatja a szolgáltatásait az Megrendelő külön értesítése nélkül is, amennyiben az szükséges az alkalmazható biztonság vagy más jogszabályon alapuló követelmény miatt, illetve amelyek nem befolyásolják lényegbevágóan a szolgáltatás természetét vagy minőségét.

A kezelések előtti konzultáció:

5.1. Az első konzultáció alkalmával, a fogazat, illetve a száj állapotának a felméréséhez panoráma röntgenfelvétel vagy 3D tomográfiás felvétel készítése, vagy egyéb diagnosztikai eljárás válhat szükségessé, amelyekért a Szolgáltató a mindenkor érvényes árlistájában rögzített díjakat számítja fel. Ha a Megrendelő rendelkezik 60 napnál nem régebbi röntgenfelvétellel, akkor kérheti az általa hozott felvétel használatát, amelyért teljeskörű felelősséget vállal.

5.2. Az első konzultáció és a kezelésiterv-készítés térítésmentesen történik, amennyiben a kezelést a Megrendelő megszakítás nélkül megkezdi és folytatja. Ha a kezelés nem kezdődik el, vagy nem folytatódik, a konzultációért és az igénybe vett szolgáltatásokért a Megbízott a mindenkor érvényes árlistában rögzített díjakat jogosult felszámítani. Ha a Megrendelő a kezelést (kezelési sorozatot) egy későbbi időpontban mégis megkezdi, vagy folytatja, a Megbízott a konzultációs díjat, illetve az egyéb igénybe vett szolgáltatások díját a következő alkalommal fizetendő díjból levonja.

A szolgáltatás ellenértéke: kezelési díjak, költségek, számlázás

6.1. A kezelések ellenértékeként a Megrendelő a rendelőben kifüggesztett, nyilvános honlapján is elérhető mindenkor hatályos árlista szerint kalkulált, vagy az egyedi árajánlatban rögzített díjakat köteles fizetni a Szolgáltatónak. A Felek által kötött szerződés aláírásával kölcsönösen elfogadott díjakon felül a Szolgáltató jogosult érvényesíteni a visszaigazolásában leírt anyagoktól és technológiáktól eltérő kivitelre vonatkozó, vagy egyéb Megrendelői igények teljesítéséből származó többletköltségeket, továbbá jogosult a kiemelt anyagok árváltozásainak hatását is érvényesíteni, továbbá ezen kívül jogosult érvényesíteni mindazon többletköltségét, amelyek abból adódóan merülnek fel, hogy Megrendelő a jelen szerződési feltételek szerint valamely együttműködési kötelezettségének nem, vagy nem megfelelően tett eleget.

6.2. A Megrendelő által fizetendő díjak - eltérő írásbeli megállapodás hiányában - a kezeléseket követően azonnal, készpénzben esedékesek. Fogtechnikai munka esetén a Megrendelő a megrendelt munka megkezdésekor köteles az ajánlati teljes díj 50 %-t előleg címén kifizetni. A fennmaradó 50 % az elkészült munka (fogmű) átadásakor azonnal esedékes.

6.3. A Szolgáltató a bankkártyával történő fizetés nem lehetséges, de bankátutalást elfogad. Amennyiben a kezelést a Megbízó valamely biztosító, vagy egészségpénztár finanszírozásával kívánja igénybe venni, köteles ezt a kezeléseket megelőzően jelezni. A Megbízott csak a hivatalos honlapján felsorolt, vele szerződésben álló biztosítóktól, vagy egészségpénztáraktól fogad el fizetést. Kérjük, előre jelezze, ha valamely partnerünknek ügyfele. A Szolgáltató eurót (EUR) is elfogad, a fizetést megelőző napon érvényes, MNB honlapjáról lekért adatok alapján a megjelölt MNB középárfolyamnak megfelelően átváltott összegben.

6.4. Ha egy kezelési napon a Megrendelő a díjfizetést bármilyen okból elmulasztja, köteles tartozáselismerő nyilatkozatot aláírni. A tartozását a Megrendelő a kezelést követő 8 napon belül járulékmentesen rendezheti, ezen türelmi idő (póthatáridő) elteltét követően a Szolgáltató az esedékessé vált követelést jogi úton érvényesíti, és ennek járulékos költségeit a Megrendelőre hárítja.

6.5. Az elvégzett kezelések konkrét díjtételei, a kezelésekhez felhasznált anyagok, a közvetített szolgáltatások költségei az 6.2. pontra is figyelemmel az egyes kezelések befejezésekor kerülnek rögzítésre, számlázásra. A Szolgáltató az egyes kezelés(ek) vagy a kezelés jellegétől függően egy adott kezelés sorozat végeztével állítja ki szolgáltatásairól, az anyagköltségekről, a teljesítéséhez kötődő közvetített szolgáltatások ellenértékéről a számláját. A számla aláírásával a Megrendelő a Szolgáltató szerződésszerű teljesítését és a számla átvételét igazolja.

6.6. A Szolgáltató által kiállított számlák tartalmazzák a fizetési kötelezettség teljesítésének módját és határidejét. A Felek megállapodnak abban, hogy késedelmes fizetés esetén a késedelmi kamat mértéke a hatályos Polgári törvénykönyv szerinti törvényes késedelmi kamat.

7. Garancia (jótállás):

7.1. A Szolgáltató fenntartja a jogot arra nézve, hogy kizárólag esztétikai okokból fellépő reklamáció esetén kizárja a felelősségét kifejezetten a fogszabályozási, parodontológiai, dentoalveoláris sebészeti eredmények szubjektivitását tekintve, amennyiben a fogszabályozási tevékenység, dentoalveoláris műtétek végeredménye szakmailag (orvosilag, anatómiailag) az előre tervezett eredménnyel járnak, azonban azt a paciens kizárólag esztétikai okokból elfogadni nem tudja.

7.2. A Szolgáltató a pácienseinek (Megrendelő) nyújtott szolgáltatásokkal kapcsolatban a fogtechnikai munkákra (koronák, hidak, fogsorok), a tömésekre és kisebb restauratív munkákra, fogpótlásokra, az implantátum anyagára, szerkezeti elemeire a jogszabályban előírt kötelező esetekben és az abban foglalt kötelező időtartamban vállal jótállást.
A garanciavállalás (jótállás) nem terjed ki az ideiglenes megoldásokra, a koronával/híddal ellátott fogak későbbi gyökérkezelésére, a páciens szervezetének természetes reakciói, a rendeltetésellenes használat, vagy a nem megfelelő szájhigiénia által okozott előre nem látható következményekre.

7.3. A garancia érvényesítésének alapvető feltétele a megfelelő szájhigiénia, valamint az évente elvégzett rendszeres, dokumentált kontrollvizsgálat, de elengedhetetlen feltétel az is, hogy a páciens követi az ajánlott gondozási programot, a kezelő fogorvos által előírt utógondozáson, kontrollvizsgálaton rendben megjelenik, a kapott szájhigiéniai utasításokat maradéktalanul betartja, továbbá feltétel a fogpótlás rendeltetésszerű használata, kizárólag fiziológiás rágóerőnek való kitétele, amely nem vezet a fogmű túlterhelődéséhez, illetve annak megfelelő tisztán tartása, valamint a fogmű nem volt kitéve külső fizikai behatásnak.

7.4. Kötelező fogászati kontroll: A Szolgáltató ezúton is tájékoztatja a Megrendelő pácienst, hogy a fogászati kezelés befejezését követően, így különösen parodontológiai kezeléseket követő utógondozás keretében rendszeres fogászati kontroll szükséges mindaddig, amíg a kezelőorvos ennek elmaradását vagy ritkítását el nem rendeli.

7.6. A garancia érvényét veszíti az alábbi esetekben:

A páciens nem vesz részt az évenkénti ellenőrző vizsgálatokon, nem követi az előírt szájhigiéniai gondozási programot.

Az implantátumok helyi vagy távoli gyulladás következtében történő kilökődése, amely a kezelő fogorvos által előírt utógondozás, ellenőrző vizsgálatok és szájhigiéniai utasítások elmulasztása következtében, illetve egyéb távoli szervi megbetegedés miatt alakul ki.

A fogpótlás nincs megfelelően tisztán tartva, a beteg szájhigiéniája elhanyagolt.

A fogpótlás nem rendeltetésszerű használata, a fiziológiás rágóerőnél nagyobb extrém erőbehatások, melyek a fogpótlás fokozott terheléséhez vezetnek.

Nem megfelelő táplálkozás és egyéb egészségkárosító szokások miatt felmerülő problémák.

A kivehető fogsor mechanikai sérülése, törés (pl. küzdősportok okán), vegyi anyagok (koncentrált alkohol, vegyszerek) okozta kémiai sérülések.

A rágóapparátus megbetegedése szisztémás- fertőző és daganatos betegségek, illetve ezek kezelése miatt.

Balesetek, valamint ezek során történő sürgősségi beavatkozások következményei.

Pszichés és egyéb mentális betegségek miatti problémák.

További speciális esetek, amikor a garancia érvényét veszti:

A páciens rövid idő alatt történő nagymértékű súlyvesztése.

A fogpótlás rendeltetésszerű, mindennapi használata következtében történő sérülésének, hibájának garanciaidőn túl történő bejelentése.

A fog a korábbi kezelések (tömés, koronapreparáció) következtében szorul gyökérkezelésre.

A fogak gyökérkezelése során fellépő szövődményekre és annak következményeire (a fog eltávolítása szükséges).

Gyökérkezelt fogak várható élettartamára nem tudunk garanciát vállalni és a kezelés esetleges sikertelensége nem előrelátható.

Más fogorvosi rendelőben történt beavatkozások a garancia elvesztését eredményezik!

7.7. A jótállás által fedezett károk és költségek:
Fogtechnikai (laboratóriumi) hiba esetén - a jótállási feltételek teljesülése esetén - a Szolgáltató köteles a kijavítással/kicseréléssel kapcsolatos minden fogászati és fogtechnikai költséget fedezni. A kijavítás/kicserélés helye a Szolgáltató mindenkori székhelye (rendelője); a jótállás nem terjed ki más fogászat igénybevételével, vagy az utazással kapcsolatos költségek fedezésére. Nagyobb restauratív munka (például egy hídkészítés) esetén a Megrendelő köteles a megfelelő okklúziót (harapást) kontroll útján ellenőriztetni.

8./ Reklamáció:

8.1. A Megrendelő esetleges minőségi kifogását a jótállási időn belül köteles az észlelést követően haladéktalanul írásban közölni a Szolgáltatóval, annak hivatalos elérhetőségeinek igénybevételével.
Postacím: 8900 Zalaegerszeg, Mártírok útja 76
Telefon: +36 92 511 717
Email elérhetőség: ivandadent@gmail.com

8.2. A Megrendelő a kifogás kivizsgálása érdekében köteles ellenőrző vizsgálaton megjelenni, a kifogásolt fogművet a Szolgáltató rendelkezésére bocsátani, és a reklamációval kapcsolatos minden információt és adatot haladéktalanul megadni. A Felek a vizsgálatról jegyzőkönyvet vesznek fel. Amennyiben a Megrendelő minőségi kifogása alapos, a Szolgáltató a kifogásolt munka megvizsgálásától számított 3 munkanapon belül köteles arról nyilatkozni, hogy további 14 munkanapon belül eleget tud-e tenni a Megrendelő által jogszerűen érvényesített igénynek.

8.3. Ha a jelen ÁSZF által részletezett okokra tekintettel a Szolgáltató a jótállási kötelezettsége alól mentesül, vagy a kifogásolt fogmű elvesztésére/egyéb okokra (pl. a reklamáció késedelmes előterjesztésére) visszavezethetően a kifogást már nem lehet kivizsgálni, a Szolgáltató a reklamációt nem köteles elfogadni.

9. Titoktartás, adatvédelem

9.1. A Szolgáltató által végzett adatkezelési tevékenységet részletesen a Szolgáltató Adatvédelmi Szabályzata és Adatkezelési Tájékoztatója tartalmazza, melynek mindenkor hatályos változata elérhető a https://www.ivandentalfogaszat.hu linken.

A Szolgáltatót és munkatársait, közreműködőit a Megrendelő egészségi állapotával kapcsolatos, valamint az egészségügyi szolgáltatás nyújtása során tudomására jutott adat és egyéb tény vonatkozásában (a továbbiakban: Orvosi titok), időbeli korlátozás nélkül titoktartási kötelezettség terhel, függetlenül attól, hogy az adatokat közvetlenül a Megrendelőtől, a Megrendelő vizsgálata vagy gyógykezelése során, illetve közvetetten az egészségügyi dokumentációból vagy bármely más módon ismerte meg. Az Orvosi titok csak az arra jogosulttal közölhető. A titoktartási kötelezettség nem vonatkozik arra esetre, ha ez alól a Megrendelő felmentést adott vagy jogszabály az adat szolgáltatásának kötelezettségét írja elő. A jelen pontban foglalt titoktartási kötelezettség korlátlan ideig áll fenn.

9.2. A Szolgáltató a szolgáltatásai teljesítése során a birtokába került személyes adatokat az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról 2011. évi CXII. törvény, továbbá az egészségügyi és a hozzájuk kapcsolódó személyes adatok kezeléséről és védelméről szóló 1997. évi XLVII. törvény és az egyéb vonatkozó jogszabályok irányadó rendelkezéseinek megfelelően kezeli.

9.3. A Megrendelő hozzájárul ahhoz, hogy a Szolgáltató a Megrendelő által megadott és a Megrendelőről az ellátás során rögzített egészségügyi adatokat, személyazonosító adatait az irányadó jogszabályok szerint, az egyéb adatokat kezelje, nyilvántartsa. Hozzájárul ahhoz is, hogy gyógykezelésének kizárólagosan orvosi vonatkozású adatait, tapasztalatait a Szolgáltató tudományos, kutatási célokra felhasználja.

9.4. A Megrendelő tudomásul veszi és nem ellenzi, hogy biztonsági okokból a Szolgáltató a rendelőben külső biztonsági kamerát működtet, ezért képfelvétel készülhet, amely felvételek tartalmát a Szolgáltató szükség esetén kizárólag az erre jogosult hatóságnak jogosult bemutatni. A felvételkészítés során a Szolgáltató a hatályos képrögzítési és adatvédelmi jogszabályokat betartja. A Szolgáltató a Rendelői Kameraszabályzatot a rendelő várótermeiben papír alapon elérhetővé teszi.

9.5. A Megrendelő hozzájárul ahhoz, hogy elérhetőségi adatait a Szolgáltató adatbázisában rögzítse abból a célból, hogy a Szolgáltató a kezelési időpontokról vagy azok esetleges változásairól őt tájékoztassa. A Szolgáltató kötelezettséget vállal arra, hogy a Megrendelő ezen adatait harmadik személyeknek nem adja ki.

10. Házirend

10.1. A Megrendelő és kísérője a Szolgáltató rendelőinek területén olyan magatartást köteles tanúsítani, amellyel sem a többi Megrendelőt, sem a rendelést nem zavarja.

10.2. A Szolgáltató rendelőinek egész területén tilos az alkoholfogyasztás, és a dohányzás.

10.3. A Megrendelő és kísérője köteles a rendelő tisztaságára a várókban és a mellékhelységekben is ügyelni.

10.4. A Megrendelő és kísérője a Szolgáltató vagyonában okozott kárt, különösen a töréssel, rongálással okozott kárt, köteles megtéríteni.

10.5. A Megrendelő és kísérője tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató rendelőiben saját értékeire köteles felügyelni, a Szolgáltató azokért felelősséget vállalni nem tud.

10.6. A Szolgáltató rendelőinek területére állatot behozni tilos. (kivétel: vakvezetõ kutya)

10.7. Az orvos a Megrendelő ellátását akkor is megtagadhatja, ha

az adott ellátás erkölcsi felfogásával, lelkiismereti vagy vallási meggyőződésével ellenkezik, feltéve, hogy ez a Megrendelő egészségi állapotát károsan nem befolyásolja,

a Megrendelő együttműködési kötelezettségét súlyosan megsérti,

vele szemben a Megrendelő vagy kísérője sértő vagy fenyegető magatartást tanúsít, kivéve, ha e magatartását betegsége okozza, és feltéve, hogy ez a Megrendelő egészségi állapotát károsan nem befolyásolja

saját életét vagy testi épségét a beteg magatartása veszélyezteti

11. Egyéb:

11.1. A Szolgáltató bármikor jogosult az ÁSZF egyoldalú módosítására, amely elsősorban jogszabályváltozások, szakmai előírások, változása esetén következik be.

11.2. Az ÁSZF és a Szerződésben nem szabályozott kérdésekben a magyar jog, különösen a Ptk., valamint az egészségügyre, az egészségügyi szolgáltatásokra vonatkozó egyéb ágazati jogszabályok rendelkezései az irányadók.

11.3. A Szolgáltató, mint egészségügyi szolgáltató köteles a Megrendelő panaszát kivizsgálni, és ennek eredményéről a lehető legrövidebb időn belül, de legfeljebb harminc munkanapon belül írásban tájékoztatni. A panaszjog gyakorlása nem érinti a betegnek azon jogát, hogy a külön jogszabályokban meghatározottak szerint - a panasz kivizsgálása érdekében - a betegjogi képviselőt foglalkoztató szervhez és más szervekhez forduljon. A Szolgáltató nyilvános helyiségében kifüggeszti a betegjogi képviselő elérhetőségét.

11.4. Megrendelőnek (amennyiben fogyasztónak minősül) panasza esetén lehetősége van Békéltető Testülethez is fordulni, melynek elérhetősége:
Zala Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.
Telefonszáma: (92) 550-513
Holap cím: www.bekelteteszala.hu
E-mail cím: zmbekelteto@zmkik.hu

11.5. Szolgáltató úgy nyilatkozik, hogy a Szerződést aláíró személy aláírásra jogosult.

11.6. Megrendelő, vagy a Megrendelő törvényes képviselője az Anamnézis lap aláírásával elismeri, hogy jelen ÁSZF rendelkezéseit megismerte és elfogadta és annak tartalmát nem vitatja.

11.7. A Felek vitájukat békés úton rendezik. Amennyiben az ezzel kapcsolatos tárgyalások nem vezetnek eredményre, úgy a Felek alávetik magukat a Zalaegerszegi Járásbíróság illetékességének.

A jelen ÁSZF 2024. január 1. napjától a visszavonásig, illetve módosításig hatályos.